Az energiahatékony villamosvezet?r?l

Na ez az, amivel én még nem találkoztam.
De! Van párizsban olyan metró, amelyiknek nincs sof?rje. Jó a megoldás, az utasok úgy szállnak be, mint egy liftbe. Tehát dupla ajtó van. Megjön a metró, peronfalon lév? ajtók és a metró ajtajai is kinyílnak egyszerre… na de nem ezt akartam.
Ha van ilyen metró, akkor ezt be lehet állítani energiahatékonyra. Mondjuk a metró az alapvet?en egész jól m?ködik, mert állomások között egyszer gyorsít, aztán egyszer lassít. (természetesen jó, ha van visszatáplálás a hálózatba a?ékezés energiájával)

De a villamos… Ott ugye vannak akadályok, amik miatt?ékezni kell. Pl. leugráló gyalogos. Ezeket nem lehet kiküszöbölni. De vannak olyanok, amiket el?re lehetne tudni. Pl. piroslámpa. Rendszeresen van az, hogy zöld jelzésre elindul a villamos, nyomja neki, mint az állat, aztán pedig befékez a következ? piroslámpa el?tt (jójó, autóval más egyszer-egyszer, meg motorral), mert nem bírt annyival “óvatosabban” menni, hogy 2-3-4 mp-el kés?bb érjen oda, hogy ne kelljen?ékezni. Na EZT tartom?elesleges energiapocsékolásnak. És ha “szegény” villamosvezet? már 800-adszorra járja végig ugyanazt az útvonalat, igazán tudhatja, hogy mikor kell elindulni, hogy ilyenekkel hatékonyabb tudjon lenni. Mert minden egyes gyorsítás-lassítás (még, ha visszatáplálunk is) energiaveszteség.

2 thoughts on “Az energiahatékony villamosvezet?r?l”

  1. Nem lenne hülyeség, de az autósok a hajukat?ogják tépni, és az autósok gyorsíása-lassítása a CO2 kibocsátásban?ajlagosan véleményem szerint sokkal rosszabb… úgyhogy szerintem ez vakvágány…

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.