Na ez az, amivel én még nem találkoztam.
De! Van párizsban olyan metró, amelyiknek nincs sof?rje. Jó a megoldás, az utasok úgy szállnak be, mint egy liftbe. Tehát dupla ajtó van. Megjön a metró, peronfalon lév? ajtók és a metró ajtajai is kinyílnak egyszerre… na de nem ezt akartam.
Ha van ilyen metró, akkor ezt be lehet állítani energiahatékonyra. Mondjuk a metró az alapvet?en egész jól m?ködik, mert állomások között egyszer gyorsít, aztán egyszer lassít. (természetesen jó, ha van visszatáplálás a hálózatba a?ékezés energiájával)
De a villamos… Ott ugye vannak akadályok, amik miatt?ékezni kell. Pl. leugráló gyalogos. Ezeket nem lehet kiküszöbölni. De vannak olyanok, amiket el?re lehetne tudni. Pl. piroslámpa. Rendszeresen van az, hogy zöld jelzésre elindul a villamos, nyomja neki, mint az állat, aztán pedig befékez a következ? piroslámpa el?tt (jójó, autóval más egyszer-egyszer, meg motorral), mert nem bírt annyival „óvatosabban” menni, hogy 2-3-4 mp-el kés?bb érjen oda, hogy ne kelljen?ékezni. Na EZT tartom?elesleges energiapocsékolásnak. És ha „szegény” villamosvezet? már 800-adszorra járja végig ugyanazt az útvonalat, igazán tudhatja, hogy mikor kell elindulni, hogy ilyenekkel hatékonyabb tudjon lenni. Mert minden egyes gyorsítás-lassítás (még, ha visszatáplálunk is) energiaveszteség.
Az energiahatékony villamosvezet?r?l
, írta:
Cimkék:
Hozzászólások
2 hozzászólás a(z) “Az energiahatékony villamosvezet?r?l” bejegyzéshez
-
Hali!
Ha jól emlékszem akkor mostanában?ogják bevezetni BKV – nál, és valami közlekedésszervez? cégnél, hogy Bp – en a 4-6 villamosok vonalán a villamosokra lesznek hangolva a lámpák.
Részletesen itt: https://www.iho.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=4111:elnyben-a-koezoessegi-koezlekedes&catid=6:sineken&Itemid=9Ez nem megoldás?
Szép napot!
B.
-
Nem lenne hülyeség, de az autósok a hajukat?ogják tépni, és az autósok gyorsíása-lassítása a CO2 kibocsátásban?ajlagosan véleményem szerint sokkal rosszabb… úgyhogy szerintem ez vakvágány…
Vélemény, hozzászólás?